minnen

Hej!

Suttit och kollat i gamla album. Jag skulle jämt hitta på massa saker när jag var liten ..
Ibland brukade jag gå runt i huset och plocka på mig utav små grejer, inte bara mina egna. Både mammas, pappas och min systers. Sen satte jag mig på trappen hemma med ett litet bord och sålde deras grejer.
Ja, jag menar .. behövde dom det så var dom ju tvugna att köpa tillbaka det haha.

Ibland brukade jag klä Bobby (min dåvarande hund) i mina dock kläder och gå ut med honom.
En gång beställde jag en symaskin från TV shop, hittade massa tråd hemma, klippte gamla kläder och sydde små väskor till mina Barbies och annat ..

Jag och Emelie, som var min bästa kompis på den tiden var ute dagarna långa. Eftersom att min pappa jobbade så mycket, och mamma med ..Så var jag mest med mormor. Troligtvis var jag så insatt i mammas och mormors roll, så jag ville att vi skulle leka mormor och mamma istället för mamma, pappa, barn.

Jag bönade och bad Emelie att hon skulle vara mormor med en käpp, jag skulle vara mamma med barnvagn och barn. Men det ville inte Emelie, hon ville också ha barnvagn och barn, och vara min väninna istället. Så jag brukade låtsas att hon var en mormor ändå som körde runt på mitt andra barn, hahah ..

En annan konstig sak som vi jämt gjorde var att kissa ute i skogen. Jag vet inte riktigt varför vi tyckte om det så mycket. Men det funkade liksom aldrig riktigt, där satt man på huk bland buskarna. " emelie, kissar du?" " näe, jag kan inte, kan du?" " Näe, vi gör det sen!"

Vi har många minnen tillsammans. Skulle kunna hålla på förevigt med det här inlägget, men jag avrundar här .. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: